Umphang jungle tour - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Amber Ketwaru - WaarBenJij.nu Umphang jungle tour - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Amber Ketwaru - WaarBenJij.nu

Umphang jungle tour

Blijf op de hoogte en volg Amber

05 December 2014 | Thailand, Umphang

Dag 1
Vandaag is het begonnen de jungletour. Om 7 uur s ochtends opgestaan en ontbeten, daarna met de pickup truck naar de rivier. We hebben 4 uur geraft met een super mooi uitzicht op de jungle. De eerste stop was de hot spring, een heerlijke warme bron. Jammer genoeg begon het te regenen, en moesten we gewoon verder met het raften. De 2e stop was de lunch, gezellie met zn alle op de grond met rijst warm gehouden in bananenbladeren en een lekker stuk kip. Hierna begon onze hike trip door de jungle. Omg, ik heb nog nooit zo erg gezweet. Op het heetste moment van de dag door de jungle, berg op berg af en dat 4 uur lang. Ik was helemaal doorweekt, als ik me ogen dicht deed kwam er zelfs zweet van me wimpers afdruppelen. Na een helse workout van 4 uur aangekomen op een Thaise Camping midden in de rimboe. Lekker gegeten boven een open fire. Van onze reisleider Mr. Kut een beker en een lepeltke gekregen van bamboo wat hij heeft gemaakt tijdens onze hike door de jungle, super lief. Wat vandaag allemaal een beetje heeft goed gemaakt is dat ik met mijn eigen ogen een ginger chinoe heb gezien, iets om nooit te vergeten.

Dag 2.
Wakker geworden in de tent, goed geslapen maar al 15 muggenbulden op 1 been. Na het ontbijt een halfuurtje gelopen naar de grootste waterval van Thailand in Umphang. Het was echt oogverblindend mooi, een heerlijk zonnetje erbij en een beetje gezwommen. Daarna terug gelopen en geluncht. Wat allemaal begon als een mooie dag, veranderde allemaal toen we op weg gingen naar het volgende dorpje. De rest van onze groep vertrok al, omdat we een beetje langzaam deden hier begon het allemaal. We liepen met zn 2en door de jungle en hebben toen de afslag gemist waar we in moesten gaan. Na 1.5 uur lopen stopten er een auto voor ons die ons wel een stuk mee wilde nemen. Een hele lief gezinnetje wat ons een uur lang heeft vervoerd in hun overvolle pickup truck, met zn alle op elkaar gepropt met niet normaal veel hobbels in de weg. Na een uurtje hebben ze ons afgezet bij een camping. De moed zakte bij ons volledig in de schoenen. Gelukkig vonden we een pickup tuktuk met allemaal Thaise jongens erin die nog een beetje Engels konden praten. We konden met hun mee liften naar Umphang. Helemaal heel huids aangekomen bij de Trekker hill, het guest house waar we de eerste nacht ook verbleven. We kunnen de reisleiders niet laten weten dat we veilig zijn aangekomen, er is namelijk geen netwerk in de jungle. Hier voel ik me best schuldig over ookal kan ik er niks aan doen. Gelukkig kunnen we hier een nachtje blijven slapen, maar het olifant rijden zit er niet meer in. Het gene waarvoor de trip hebben gekozen en waar we zo lang naar uitkeken, dat zit er niet meer in. Natuurlijk super blij dat we hier zijn aangekomen en dat we terug kunnen naar Bangkok, maar dat het olifant rijden niet door gaat is wel echt heel erg balen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Umphang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 December 2014

Koh Tao

09 December 2014

Uitgaansleven in Bangkok

08 December 2014

Terug in Bangkok

07 December 2014

de terugreis naar Bangkok

05 December 2014

Umphang jungle tour
Amber

Actief sinds 22 Nov. 2014
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 3224

Voorgaande reizen:

22 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: